20 Temmuz 2015 Pazartesi

Sabah bereketi



Merhabalar. Bayram bitimiyle birlikte Dikili'de insan sayısı oldukça azaldı. Bu benim için daha çok dalış imkanı demek olsa da, dün sabah ki kısmetsizliğimin ardından keyfim kaçmıştı. Kayınpederim İzmir'e gitmek için erkenden kalktı. Onu otogara bırakırken bana bir patern söyledi ve ben de eve dönüp uyumak yerine sabah 07.30'da denize girdim. İlk agaşonuma gelen iki mırmırdan birini güzel bir atışla almayı başarınca keyfim ve hevesim yerine geldi bir anda. Saat ona kadar suda kaldım ve bereketli bir gün yaşadım. Önce bir mırmır daha vurdum. Ardından küçük zannedip dokunmadığım bir ahtapotun peşine düştüm. Ancak ahtapot önce kaçtı, sonra mürekkep bıraktı ve gözden kayboldu. Tekrar görünsün diye beklerken gelen bir kaç ustura balığından birini nostaljik amaçlı vurdum. Ne de olsa ilk başlangıçlarımı ustura ve pisi balıklarıyla yapmıştım. Ahtapotu bulamadım ama iki adet pisi ve bir adet mırmır daha vurmayı başardım. Bir dalışım esnasında kumdaki kabarıklık dikkatimi çekti. Zıpkınımın ucuyla dokununca küçük bir sübye fırlayıverdi kumun altından. Ancak küçük olduğu için takip etmedim. Kayınpederin söylediği paterni takip ederek kendi merama ulaştım. Daha girişte kalabalık bir sivri burun karagöz sürüsü karşıladı beni. Oldukça iri bireyler vardı ama ilk iki atışımda ıskalamayı başardım. En sonunda son kalan üç karagözden birini vurmayı başardım. Devamında gördüğüm üç kikladan en iri olanını almayı da başardım. Yakın vahalarımı kolaçan edip bir izmarit ve bir kupes aldıktan sonra merama geri döndüm. Bu defa açıkta yüzen bir ahtapot gördüm. Kiloluk olduğu belli olan ahtapota yaklaştım ve şişi saplayıp yukarı çıktım. Kafasını çevirmeye uğraşırken şişten kurtuldu ve koluma sarıldı. Şimdi kolumda tren yolu gibi vantuz izleri var. Ama ahtapot buzluktaki yerini aldı. Dönüş yolunda günün son balığı olan mırmırı da alarak günü tamamladım. Arkamda hiç yaralı bırakmadığım için mutluyum. Toplam iki buçuk kilogram gelen on bir balık ve bir ahtapotla sudan çıktım. Sanırım bundan sonra daha bereketli olacak sular. Herkese mutlu günler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder