25 Temmuz 2015 Cumartesi

Elektrik çarpar mı?





Merhabalar. Bugün deniz oldukça dalgalıydı. Benim burnum da iyice tıkanmıştı ama yine attım kendimi denize. Kendi merama giderken bir ustura balığı aldım. Meram ve diğer yerler bomboş görünüyordu. Bu sefer her zaman ki paternimi değil de, genelde gitmediğim tarafa doğru yüzdüm. Gelen kupes sürüsünden bir tane aldıktan sonra boş boş agaşonlar yapmaya devam ettim. Yosunlukların bittiği yerde kum üzerinde bir elektrik balığı gördüm. Daha önce gördüğümü hatırlamıyorum bu balıktan. Önce vatoz diye pas geçtim. Ardından yakından incelemek için geri döndüm. Yanına yaklaştığımda hareket etmediğini fark ettim. Biraz zıpkının ucuyla dürttüm ama tembel tembel yatmaya devam etti iri balık. Ardından yumurta döküp dökmediğimi anlamak amacıyla biraz kaldırmaya çalıştım zıpkının yardımıyla. O da ne? Balık ters döndü ve kendini düzeltmek için bir çaba göstermedi. İyice cesaretlendim ve kuyruğundan tutup biraz yukarı kaldırdım. Balığı bıraktığımda taş gibi dibe düştü. Bir problemi olduğunu ve ölmek üzere olduğunu düşündüğüm balığı kuyruğundan tuttum ve kıyıya doğru yüzdüm. Yol boyunca balıkta en ufak bir hareketlilik olmadı. Sadece solungaç hareketlerinden canlı olduğunu anlıyordum. Sudan çıkıp eve geldim. Tabi ki herkes vatoz olduğunu düşünüp neden bu balığı avladığımı sordu. Ufak bir internet araştırmasıyla yenebildiğini öğrendiğim balığı temizlemeye giriştim. Tabi altına tepsi koyduğumda gerçekten elektrik verdiğini de öğrenmiş oldum. İki defa düşük voltajla çarptı beni elektrik balığı. Sadece masanın üzerine yatırıp ölmesini bekledim. Sonra da üstünden derisini yardım ve etini ortaya çıkardım. Önce kuyruk kısmını ayırdım. Oldukça etli görünüyordu. Kanattaki yumuşak kısımları ayırdığımda kötü sürprizle karşılaştım. Elektrik balığı konusundaki bilgisizliğim ortaya çıktı. Balığın içinden şeffaf ve yaklaşık üç santimetre boyunda on beş kadar yavrusu çıktı. Böylece balığı derdini öğrenmiş oldum ama artık çok geçti. Yavruları ve iç organları ayırdıktan sonra kuyruğun enseye kadar olan kısmını ayırdım. Ardından da kafasının üzerinde bulunan etli bölgeyi ayırdım. Üç buçuk kilogramlık balığı üç buçuk atarak eve getirdim ama yanlış bir karar vermişim. Bu da bana ders oldu. Demek ki biraz daha bilgi sahibi olmam gerekiyor. Herkese keyifli günler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder