23 Temmuz 2015 Perşembe

Dikili'de akya



Merhabalar. Bugün biraz isteksiz de olsam öğlen vakti suya girmeyi başardım. Karşıma çıkan ilk ustura balığına üç kere atış yaptım ve en sonunda gömüldüğü kumun içinden ellerimle çıkarmayı başardım. Eve geldiğimde gördüm ki ilk atışımda yanağından vurmuşum, bu yüzden balık hem fazla uzaklaşamamış hem de kuma iyice gömülememiş. Doğruca kendi merama yüzdüm ustura balığını fileme koyduktan sonra. Yolda başı boş dolaşan bir iskatari balığı vurmayı başardım. Meramda iri kupes ve izmarit sürüleri dolanıyordu ama onlarla ilgilenmedim. Aşağıda gördüğüm biri sivriburun, diğeri normal iki karagözü gözüme kestirdim. Önce sivriburun karagözü vurdum. Ardından yaptığım dalışta karagözü vurmayı başardım ama yırttı. O oralarda avare dolanırken ben de şişi toplamaya çalışıyordum. Bir taraftan gözüm onun üzerindeydi ama aniden görünen iri akya birden heyecana boğdu beni. Alelacele şişi kurup yosunlukların üzerinde sabırsız bir atış yaptım kiloluk akyaya. Tabi ki ıskaladım. Ancak akya sanki "ben seninim, acele etme, sakin ol, bekliyorum." der gibi altımda dolanmaya devam etti. Şişi yeniden kurdum, her dalışımda defalarca indiğim derinliğe sakince indim, balığın yan vermesini sabırla bekledim ve nihayet solungacına net bir atış yaparak balığı kucakladım ve yukarıya çıktım. Yanımda bıçak ve dizgim yoktu. Hatta ne zamandır dalış kıyafetiyle değil şort ve tişörtle  dalıyordum. Bu yüzden balıkla birlikte sudan çıkmayı düşündüm. Sonra aklıma şişin ucu geldi. Balığı sıkıca tuttum, şişi girdiği yerden çıkardım ve bu defa solungacın altından sokup beynine saplayarak akyayı söndürdüm. Bu yöntemi bir videoda görmüştüm ve epey kullanışlı oldu doğrusu. Akyayı fileye sığdırdım ve yüzmeye devam ettim. Yaralı karagöz çoktan kaybolmuştu ve meramda kayda değer başka balık bulamadığım için kıyıya doğru geldim. Yolda beş tane mırmırı ıskalamayı başardım. Bir tane daha iri ustura balığı vurduktan sonra kayalık bölgeye geldim. Ortam epey hareketliydi. İri sarpa sürüsünün ardından bir sıkıntısı olduğu belli olan has kefali gördüm. Ancak dikine yüzen bu balığı da ıskalamayı başardım ve o da taş altına kaçıp kayboldu. Gördüğüm iri bir barbunda aynı şekilde ıskalamam sonucu kaçmayı başardı. Bir kaç agaşon denememe de gelen balık olmadı. Ben de çıkış noktama doğru devam ettim. İri bireylerden oluşan bir tırsi sürüsü gördüm ama takip etmeme rağmen atış yapacak kadar yaklaşamadım. Çıkışa doğru da gördüğüm iki ufak kırlangıçtan birisini, avcılık kariyerimin ilk kırlangıcı olarak aldım ve dalışımı tamamladım. Sitede akyayı görenin gözleri gıpta ve hayretle açıldı. Umarım avlarım böyle bereketli ve keyifli geçmeye devam eder. Herkese mutlu günler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder