20 Ağustos 2014 Çarşamba

Iskalara devam


Merhabalar. Ne yazık ki ıskalamaya devam ediyorum. Üstelik dip süremi ve balık çağırma yöntemlerimi oldukça geliştirmeme rağmen, gelen balıkları ıskalamakta üzerime yok gibi geliyor. Neyse sağlık olsun. Sadece merak ettiğim bir balık var sürü halinde gezen. Önüme kadar gelmelerine rağmen vuramadım ve hala ne olduklarını bilmiyorum. Tırsi olduklarını düşünüyorum ancak vurabilirsem belli olacak cinsi. Her zaman ki meramda da melanurlar, kupesler ve izmaritler cirit atıyor. Büyüklerden eser yok. Ben de kıyılara doğru döndüm mecburen. Eski meramda her zamanki gibi pisiler ve papağanlar beni bekliyordu sanki. Üçer tane aldım iki türden de. Kıyıdaki taşlıkta bir künkün içinde rastladığım bir mığrıyı almak için bir saatten fazla uğraştım. Ben kurcaladıkça künkün içi bulandığı için taşlığa çıkıp agaşonlara devam ettim. Su biraz bulanıktı ve levrekler ve kefaller çağrılarıma cevap veriyordular ama eve gelmeye razı olmuyorlardı bir türlü. Bir tane levrek uzun süreli bir agaşonuma cevap verdi ve uygun bir atış pozisyonu da sundu bana. Ben de çok net bir şekilde balığı vurduğumu, hatta ipe kadar geçtiğini gördüm ve sevinç çığlığı atarken balık yırttı ve hızla uzaklaştı. Çığlık boğazımda kaldı resmen. Bir süre sonra yaptığım bir agaşona üç kefal geldi. En arkadan gelen en irisini almayı başardım. Bu sezonun ilk kefali oldu benim için. Ara sıra yokladığım künkün içi durulmuştu ve mığrıyı yeniden gördüm. Kuyruk kısmından zıpkının ucuyla biraz dürtmeyi başarınca kafasını bana doğru künkten dışarı çıkardı. Bu ikramı geri çeviremedim ve uzun bir aradan sonra bir mığrı daha avlamış oldum. Biraz küçüktü ama ilk vurduğumdan daha büyüktü. 75 santimetre ve yaklaşık bir kilogram geldi. Acaba daha büyüğüne denk gelebilecek miyim? Herkese sağlıklı günler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder