3 Nisan 2010 Cumartesi

2010 Sezon Açılışı Hatay


Uzun bir aradan sonra yeniden iş için geldiğim Hatay’da dalış yapmadan durmak olmazdı. Mart başı olmasına rağmen soğuk sayılabilecek bir su ve çalkantılı, hatta dalgalı bir deniz beni bekliyordu. Dalış gününü sabahı arkadaşların kıyıda bir kayanın üzerinde yakaladığı iki kilogramlık ahtapot ve köylülerden bir balıkçının bize bıraktığı turna iştahımı kabartmıştı. Bunlara rağmen suya girdiğimde şaşırmadım. Çünkü su tahmin ettiğim gibi bulanıktı. Dalganın da artmasıyla dalmak epey problemli olmaya başladı. Hatta gözlüğümle uğraştığım bir sırada şnorkelimi düşürdüm. Neyse ki dalgaya rağmen üzerinde olduğum kayanın dibine düşmüştü.


Dalışa devam ettim ve günün ilk şanslısı bir papağan oldu. Bulanık suya ve uzak bir atışa rağmen tam kafadan vurduğum bu papağan 2010 yılının ilk balığı oldu. Belki levrek bulurum umuduyla kıyıya doğru yaklaştım. Ancak bulduğum balık bir kefal oldu. Arkasına yattığım kayanın tam önünden geçen üçlü bir kefal grubunun en irisini almak hiç zor olmadı. Bu sırada partnerim Osman üşüdüğünü söyleyerek sudan çıktı. O çıktığı için ben de kıyıdan yüzerek meranın solundaki buruna doğru ilerledim. Burunda bir levrekle karşılaştım. Ancak benimle ilgilenmeden yoluna devam etti. Ben de onunla ilgilenmeden geri döndüm ve biraz gerideki kayanın arkasına saklandım. Az sonra levrek önümdeydi. İsabetli bir atış sonucu solungaçtan geçen şiş öbür taraftan çıkmış, levrek ipe geçmişti. Porsiyonluk bu levreğin ardından hava iyice bozduğundan çıkmaya karar verdim. Çıkacağım yerde bekleyen bir papağan da günün son balığı olarak dizgideki yerini aldı. Umarım sonraki dalış günlerimde havalar güzel olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder