11 Nisan 2010 Pazar

2010 Hatay günleri


Havanın kapalı ve denizin sakin olduğu bu dalış günümde amacım kıyı taraması yapmaktı. Öğlene kadar bu şekilde yüzdüm ancak planladığım yerlerde su çok bulanık olduğundan biraz açıktan yüzmek zorunda kaldım. Bugünün kısmetinde zebra karagözler vardı. Önce iki tane zebra karagöz vurdum. Sonra bir tanesi sayesinde iri bir sargoz aldım. Burnun diğer yanına döndüğümde yaklaşık iki kilogramlık bir ahtapotla karşılaştım. Zıpkın atmadan almaya çalıştım bu defa ahtapotu. Bir taşın altına kaçtığı için uğraştım beş dakika kadar ama sonunda ahtapotu girdiği yerden çıkardım. O sırada kıyıda olan bir arkadaşa ahtapotu ve balıkları teslim edip dalışıma geri döndüm. Boşalan dizgimi kısa zamanda bir sivriburun karagöz, bir sargoz ve bir papağan ile tekrar doldurdum. Bu arada kayalık bir yerde pusuya yattığımda bir sarpa sürüsü gördüm. En irisine nişan almama rağmen dalga yüzünden ıskaladım. Ben ıskalar ıskalamaz kiloluk bir çipuranın da orada dolandığını fark ettim. Çipura beynimi döndürürken gelen bir dalga da beni tepe taklak edip kayalıklara vurdu. Ben bir an önce zıpkını kurmaya çalışırken dalga yüzünden epey vakit kaybettim. Nihayet dengemi bulup zıpkını kurmaya çalıştığım esnada çipura yarım metre kadar yanıma gelip bana baktı. Ardından da gözden kayboldu. Kendimi kaybettim sanırım orada. Bir saat kadar amaçsızca dolaştım suda. En sonunda yine bir zebra karagöz alıp çıktım. Ama keşfettiğim yeni yerleri çok beğendim. Bir dahaki dalışımda kıyıda vakit kaybetmeyeceğim. Gideceğim yer belli. Umarım dalgasız ve güneşli bir gün olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder