16 Eylül 2012 Pazar

Dikili 2012


Akşam elbisemi ve ağırlıklarımı ayarladım. Ne zamandır planladığım sabah erken dalışını yapmaya niyetlendim. Saat beşte uyandığımda biraz nazlansam da kalktım ve giyindim. Sabah ezanı okunurken suya girmek üzereydim. Taş altı feneriyle kaya diplerini tarayarak daha önce levrek gördüğüm iskeleye doğru gittim. Tahminimde yanılmamıştım. Benim üç gördüğüm levrekler neredeyse bir düzine olarak ortalıkta dolaşıyordu. Biraz fenerin yardımıyla Dikili'deki ilk levrek avımı yapmış oldum. Gördüğüm iri kalamar ise benim için sürpriz olurken, hiç duraksamadan jet gibi uzaklaşması ise hayal kırıklığı yarattı. Kaya diplerini tarayarak geri dönerken yine sürpriz bir şekilde iki tane grida vurdum ki, bunlar da Dikili için ilk oldular. Eşkina göreceğimden çok ümitliydim ama yine denk getiremedim. Hava aydınlandıktan sonra gördüğüm iri sarpalara ise bir türlü yanaşamadım. Kendi merama doğru giderken bir mırmır sürüsüne denk geldim. İçlerinden bir tanesini aldım ancak çok iri değildi. Yine aynı ebatlarda bir tanesini yaralayıp kaçırınca diğerleriyle uğraşmadım ve yoluma devam ettim. Giderken gördüğüm bir ahtapot ben onu almak için dibe indiğimde hızla yüzeye doğru yukarı fırladı. Ben de arkasından takip ettim. Suyun yüzeyine başını çıkartır çıkartmaz aşağıya döndü ahtapot. Ancak atik davrandım ve boynundan yakalamayı başardım. Sonuçta o da dizgimdeki yerini almış oldu. Günün asıl sürprizi ise az sonra karşımdaydı. Dikkatimi çeken bir şeye bakmak için dibe inerken yaklaşan çuprayı farkettim. O da beni gördü ama dibe doğru düşen büyük kütlenin ne olduğunu anlayamadığı için uzaklaşmadı. Bu merağının sonu olarak vurduğum ilk çuğra olarak dizgideki yerini aldı. Bu yakışıklıyla bu kadar geç tanışmış olmak üzücü olsa da hiç tanışmamış olmaktan iyidir. Nihayet merama geldiğimde hayal kırıklığı yaşadım. Dünkü hareketlilikten eser yoktu. Kumların üzerine serilmiş güneşlenen oldukça iri ahtapotu, uzun bir aradan sonra ilk defa zıpkın atarak aldım. Hem yorulmuş olduğum için, hem de kayalıkların arasına doğru kaçtığı için atış yaptım. Bir süre daha oralarda takıldım ancak sonuç alamadım. Belimde on kilo yükle, dura dura gezerek kıyıya geldim. Saat on olmuştu. Mutlu bir şekilde sudan çıktım ve eve geldim. Balıklar ve ahtapotlar sayesinde sitede yine sükse yaptım. Allah sağlık ve ömür verirse resimdekiler gelecekteki çıraklarım olacak umarım. Herkese sağlıklı günler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder