15 Eylül 2014 Pazartesi

Duble haftasonu



Merhabalar. Hafta sonu oldukça yoğun bir dalış programım vardı. Cumartesi sabah beşte yola çıkarak lagos koyuna gittik iki arkadaşım ve onların çocukları ile. O patikadan elimizde malzemeler ve yanımızda çocuklarla geçtik. Hava aydınlanırken çocuklar ve birimiz şişme botla olta atmaya çıkarken, ben ve diğer arkadaşım zıpkınla dalmaya başladık. Arkadaşım acemi olduğu ve malzemeleriyle problem yaşadığı için pek verim alamadık. Ancak o yorulduktan sonra ben biraz mera araştırmaya başlayabildim. Akyalar azalmıştı ama yine de iki tane vurmayı başardım. Bir kaç palamuttan başka pek bir şey de görmedim açıkçası. İki saate yakın öyle yüzdüm. Ekip öğlen vakti toplanmaya başlayınca ben de kıyıyı tarayarak dönüşe geçtim. Aynı büyük kayanın dibinden önce barbunu, sonra ahtapotu aldım. Ardından grida sandığım orfozu vurdum. Şiş boylu boyunca girdiği için bırakamadım da. O da öylece gelmiş oldu ne yazık ki.

Pazar günü ise eşli-çocuklu bir tekne turu ayarladık. Amaç balık tutmaktı ve herkes oltalarını getirmişti. Ancak kaptanımız mera konusunda zayıf kaldığı için daha çok yüzme turu oldu bizimki. Ben her durakta daldım. İlk vurduğum kefal şişten yırttı ve üzerimden suyun dışına doğru atlayarak adeta beni çalımladı ve gözden kayboldu. İkinci durakta mırmırı, izmariti ve domuz balığını aldım. Ayrıca ben teknedeyken civarımıza gelen lambukaya dışardan atış yapmaya çalıştım ancak olmadı. Ben maskemi takıp suya girince de balık uzaklaştı. İlk defa bir lambukayı yüzerken görmüş oldum böylece. Üçüncü durakta, yarlı kıyıyı incelerken yaklaşık on metrede bir kayanın üzerine indim. Beş metre kadar aşağıdaki üç kilogramlık lagosu fark ettiğimde yine bir ilk yaşıyordum. Ben onun üzerine doğru süzülmeye geçtiğimde o da beni fark ederek derinlere doğru kaçtı. Ben de denizde ilk defa bir lagos görmüş olarak yüzeye geri döndüm. Son durakta artık yorulmuşum anlaşılan. Bir kaç mırmırı ıskaladıktan sonra ancak iri bir zurnayı vurabildim. Oltacılar toplam dört tane palamut, biraz kupes ve yazılı hani tutabildiler. Neyse ki aileler kaynaştı ve çocuklar eğlendiler. Güzel bir hafta sonunu böylece tamamlamış olduk. Herkese sağlıklı günler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder