28 Eylül 2014 Pazar

Aşı Koyunda pazar sabahı




Merhabalar. Bu hafta sonu bir çılgınlık daha yaptık ve sabah beşte yollara düştük dört kafadar. İki kişi olta, iki kişi de zıpkın yapma niyetindeydik. Zıpkıncı ikiliden bir bendim tabi ki. Daha hava aydınlanmadan suya girebildik Aşı koyunda. Daha girer girmez iri bir melanur karşıladı beni. Normalde uğraşmadığım bu balık güzel bir poz verince günün ilk avı oldu. Ardından üzerimden geçmeye niyetlenen bir kalamarı vurmayı başardım. Uzun zamandır kalamar vurmadığım için keyfim bir kat artmış oldu. "Sabahın erken saatinde kafayı mı yediniz?" diye soran eşime "yarım kiloluk çupraları götürürken iyi oluyor ama" diye cevap vermiştim. Sanki içime doğmuş. Derin bir noktada karşıma çıkan çupra zahmetsizce kendini önce şişte sonra dizgide buluverdi. 600 gram civarı geldi bu çupra. Oltacı arkadaşlara balıkları teslim ettikten sonra kıyı taraması yapmaya başladım. Bir barbun aldıktan sonra bir kayanın altında iki sargoz ve bir orfoz gördüm. Uzun süren uğraşlardan sonra sargozlardan birini almayı başardım. Orfoz küçük olduğu için ve diğer sargoz kaybolduğu için uğraşmayı bıraktım. Son barbunu da aldıktan sonra çıktım. Öncesinde kafasından vurduğum iri bir müren kelebek açılmadığı için şişten kurtulup oyuğuna girdi. Beklememe rağmen geri çıkmadı. Bir de kilo üstü bir orfoz gördüm bir kayanın altında ama o da bir daha görüntü vermediği için atma fırsatım olmadı. Bir de kilo üstü sinarit gördüm ama o da ben ona yaklaşmaya çalıştıkça derine kaçtı. Kulaklarım artık yeter dediği için onu da takip edemedim. Güzel ve verimli bir dalış oldu Aşı koyu benim için. Oltacı arkadaşlarım beklentilerini karşılayamadılar ama güzel vakit geçirmiş olduk. Palamut ve yaladerma ise geçen haftadan oltaya takılan balıklar. Herkese sağlıklı günler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder