12 Aralık 2009 Cumartesi

Bereketli 2009, ilklere devam

365 gr sarpa, Uçmakdere/Şarköy'de vuruldu
150 gr dil balığı, rastladığım ilk ve en büyük dil balığı.

Bu senenin ilklerinden biri Dikili’de vurduğum 150 gramlık dil balığı, bir başkası ise Şarköy Uçmakdere’de vurduğum 365 gramlık sarpa oldular. Sarpa yeni zıpkınımın ilk avı olması sebebiyle ayrıca önemlidir benim için. Tabi yanımda file değil dizgi olması bakımından da bir ilktir benim için. Balığı görmem, tanımam ve atış yapmam sadece bir saniyede oldu. Zıpkınımın tam önünde bir anda karşıma çıkan sarpa atış sonucu karnından vurulup ipe kadar geçti. Balığı kaçmaya çalışırken görünce Ünsal’ın söyledikleri bir bir aklıma geldi. Önce başından geriye doğru balığı sevdim ve sırt dikenlerini yatırdım. Ardından doğrudan ipi çekerek balığın karnını yırttım. Eldiven olduğu için elimde tutmakta zorlanmıyordum ama balık hala canlıydı ve dizgiye takmam gerekiyordu. Bıçağım da ilk defa yanımdaydı ancak eldivenin içindeydi ve çıkartamadım. Aklıma dizginin ucu geldi. Biraz barbarca gelse de yaptığım iş, balığı en kısa sürede öldürebilmek için yapmalıydım. Ünsal’ın söylediği gibi yüzgecin altından doğrudan beynine dizginin ucunu soktum. Balık bir an çırpındı ve öylece kaldı. Dizgiyi belime taktım, on saniyede bir balık canlı mı, hala orada mı diye kontrol ederek yüzmeye başladım. Neyse ki kıyıya çıktığımda hala orada duruyordu ilk sarpam.

1 yorum:

  1. anılarını zevkle okuyorum...hayırlı ve kazasız avlar diliyorum...
    Çanakkale hatıramızı merakla bekliyorum

    YanıtlaSil