21 Aralık 2009 Pazartesi

Bereketli 2009, büyük ahtapot


Dikili’deki dalışlarıma günlük olarak devam ederken, hiç tahmin etmediğim bir olayla karşılaştım. Hiçbir zaman beni boş göndermeyen kayalıklarıma geldiğimde büyük bir yelenin kayaların altına doğru kaydığını gördüm. Tamamını göremediğim, gördüğüm kadarıyla kolumdan büyük olduğunu tahmin ettiğim bir müren, benim her gün daldığım, zıpkınımı, kolumu içine uzattığım, pek çok balık vurduğum kayalıkların arasında kaybolmuştu. Uzun bir müddet korku ve merakla kayalıkları yukardan seyrettim, belki kendini gösterir müren diye. Ancak uzun süre bir hareket olmadı. Cesaretimi toplayıp birkaç dalış yaptım. Bir yandan görürsem vurmam gerekir diye düşünürken, diğer yandan vuramazsam olacakları düşünmemeye çalışıyordum. Bir an aklıma zıpkının ucunda mürenle kıyıya çıktığımda insanların yüzünün alacağı şekli düşünmeye çalışıyordum, bir an sonra ise karşıma çıkarsa eğer elimin, ayağımın tutup tutmayacağını düşünüyordum. Bir saate yakın oralarda oyalanmama rağmen müren kendini tekrar göstermedi. Zaten üşümüş olduğumdan gitmeye karar verdim. Yine de kayaların altını aramadan edemedim. Bulduğum şey ise kaçırdığım manzaranın ne kadar müthiş olduğunu anlatıyordu bana. Bir buçuk metrelik bir ahtapot enseden parçalanmış, cansız yatıyordu. Mürenle ahtapotun savaşını kaçırmıştım. Belgesellerde görebileceğim bir manzara, benim gelmemden birkaç dakika önce cereyan etmiş, bense sadece mürenin kayalığa süzülüşünü ve ahtapotun hareketsiz bedenini görmüştüm. Ahtapotu zıpkına takıp kıyıya çıktım. Bir buçuk kilogram ağırlıkta ve bir buçuk metre boyundaki ahtapot eğer canlı olsaydı, muhtemelen zıpkını atmadan önce birkaç kere düşünürdüm. Atabilir miydim? Kesinlikle bilmiyorum. Yarım kiloluk bir ahtapot bile beni uğraştırırken, böyle bir ahtapotu tek başıma almaya herhalde cesaret edemezdim. Ama madem zıpkın işine merak saldım, ahtapotta çıksa, müren de çıksa, doğru teçhizatla dalıyorsam atış yapmalıyım diye düşünüyorum. Bu dalışımda ise üzerimde sadece şortum ve kısa zıpkın vardı. Umarım bir daha böyle hazırlıksız yakalanmam.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder