24 Kasım 2014 Pazartesi

Off-road

Merhabalar. Cumartesi sabahı yedi kişi sözleşip saat dörtte buluştuk. Amaç tabi ki balık tutmaktı. Herkes oltacı ve bir tek ben zıpkıncıydım. Gitmeyi düşündüğümüz yer biraz sapa olduğu için iki cipe doluştuk ve yola çıktık. Hakikaten normal otomobillerle giremeyeceğimiz bir yere gittik. Ben bir hayli tedirgin oldum açıkçası. Çamurlu, hatta tamamen suyla kaplanmış stabilize yolda, bir sağa bir sola kaya kaya ilerlerken, bir yanda su kanalını, öbür tarafta ağaçları çok yakından görüyordum. En sonunda hedeflediğimiz noktaya ulaştık. Ancak çok şiddetli bir rüzgar vardı. Ben hemen kendimi suya attım ve rüzgardan kurtuldum. Ancak ekip bir süre daha sıkıntı çekmiş. Ben epey bir boş dolaştıktan sonra ilk gördüğüm kefali almayı başardım. Ardından şanslı bir atışla bir kefal daha aldım ve yüzmeye devam ettim. Yaptığım bir agaşonda daha dibe yerleşmeye çalışırken bulanıklığın içinden bir grup balık geçti. Levrek olduklarını düşünüp heyecanlandığım gruptaki bir balığı anlık bir nişanlamayla aldım ancak kefal olduklarını görünce biraz hevesim kaçtı. Yine de balığı bırakmadım tabi ki. Bir kayanın altında gördüğüm bir çift göze atış yaptım ardından. Pişman olduğum bir atış oldu ama iş işten geçmişti. Küçük bir lagos şişin ucundaydı. Bu tarz kıymetli balıkları vurmak istemiyorum. Neyse ki sonrasında aynı kayada gördüğüm iki lagosu vurmadım. Bu arada ekibin yanına gelmiştim. Olta ekibinde güzel bir çupra ve bir baraküda vardı. Bir de benimkinin ebatlarında bir lagos. Tabi onun için de iş işten geçmişti ne yazık ki. Ama çupra ve baraküda güzeldi. Onlar oltaya devam ederken, ben çıkış noktasına yöneldim. Arkadaşlarım dönene kadar suyun içinde takıldım. Bir barbun ve bir kefal daha almayı başardım. Vurduğum bir kefal ise galsamadan yırtıp kaçmayı başardı. Böylece yedi isabet ve altı balıkla sudan çıktım. Geri dönüşte bu defa gündüz gözüyle geçtik karanlıkta geçtiğimiz yerlerden. Sığ bir gölün içinden geçtik ciplerle. Kendimi Yaban televizyonunda çıkan off-road tutkunları gibi hissettim. Herkese sağlıklı günler diliyorum.