10 Mart 2017 Cuma

Anasınıfında ders

Merhabalar,
Dalış tutkumu genç beyinlere aşılamak için güzel bir fırsatım oldu. Küçük kızım Defne'nin ana sınıfı etkinliğine katıldım. Aslında velilerin yaptıkları işleri tanıtmak için yapılan bir etkinlikti. Ancak ben bunu daha eğlenceli bir hale getirmek istedim ve sanırım başardım da. Her ne kadar 5 yaş grubu çocuklara, çok sevdiğim denizi anlatacak olsam da, epey bir hazırlık yaptığımı söyleyebilirim. Öncelikle onların seviyesine inmem gerekiyordu tabi ki. Anlatacaklarımı ona göre kafamda şekillendirdim. İlgilerini çekebilmek ve sürekli iletişim halinde kalabilmek için çocuklarla, küçük bir sunum hazırladım ve sunumun içine onların ilgilerini canlı tutacak sorular yerleştirdim. Defne'min okuluna giderken, büyük kızım Özüm'ü de aldım okulundan ve o da bize katılmış oldu böylece. Sınıfa ilk girdiğimde hepsi merakla bana bakıyordu. Önce tanıştık: "merhaba çocuklar, ismim Umut, ama siz bana kısaca Defne'nin babası diyebilirsiniz" diye başlayınca hem onları güldürdüm, hem de Defne'mi onore etmiş oldum. Özüm kızımın ana sınıfı etkinliği için hazırlamış olduğum 100 Balık kitabı önlerinde, maskem elimde, sunumum duvarda olacak şekilde, elimden geldiği kadar basit bir şekilde nasıl dalındığını, balıkların çeşitlerini, deniz altının ne kadar eğlenceli ve büyüleyici olduğunu anlattım. Bir saate yakın bir süre hepsi merakla ve ilgiyle beni dinlediler. Çok güzel sorular sordular. Umuyorum ki yetiştikleri zaman hepsi denize meraklı ancak denizi korumanın da ne kadar önemli olduğunu bilen bireyler olurlar. Herkese mutlu günler, keyifli denizler diliyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder