26 Temmuz 2011 Salı

Kapıkargın, Sarsala, Kayra, Dikili


Herkese merhabalar. Yeni görev yerim Dalaman'da etrafı dalış noktalarını keşfetmeye devam ediyorum. Bir yandan da su altı resimleri çekmeye çalışıyorum. Burada tanıştığım zıpkın meraklısı arkadaşlarla ilk gece dalışımı yapmam da ayrı bir deneyim oldu benim için. Dalaman'ın Kapıkargın Köyü yakınlarında dört kişi girdiğimiz akşam suyunda küçük kefaller, küçük karagözler, papağanlar, papazlar ve küçük turnalar cirit atıyordu. İlk defa bu kadar yakından gördüğüm ve hızlı hareketlerine pek alışık olmadığım turnalardan vurmak şimdilik nasip olmadı. Ama zaten asıl amacım da ortamı tanımaktı. Hava karardıktan sonra elimizdeki tek fenerle iki kişi dalmaya devam ettik. Etraf gündüzkine oranla çok daha şenlikliydi. Yavru mığrılar, burnumuza kadar giren gümüşler, vuramadıysam da, iki tane levrek gece suya girmenin de keyifli olacağının göstergesiydiler adeta. Dönüş yolunda fenerin ışığıyla denize kaçışan yengeçler ise gecenin eğlecesi oldu bizim için.

Ertesi gün durağım Sarsala Koyu oldu. Burada daha suya girer girmez gördüğüm, oynaşan iki kalamar artık fotoğraf işine girmem gerektiğini bana hatırlattı. Birden derinleşen suyu ve canlı dip yapısıyla heyecan verici bu ortamı görüntülemek için makinamı alıp suya geri girdim. Sadece yüzme amaçlı orada olduğum için bol bol fotoğraf çektim. Sarpalar, karagözler, sargozlar, deniz hıyarları, küçük ve çukur kazan kıskaçlı yaratıklar, hatta bir de zurna balığı kamerama yakalandılar. Yaklaşık 15 metre derinliğe dalarak suyun dibini bulmak, iskeleden şekilli atlayışlar yapmak da cabası oldu.



Hafta sonu için yeniden Dikili'ye geçtim. Cumartesi sabahı ailemle beraber Kayra Plajına gittik. Orada da fotoğraf çekmeye devam ettim. Mavi bayraklı bu plajda zaten zıpkınla dalmak yasak olduğu için, balıklar insanların içinde rahatça yüzüyorlardı. Sadece iki tane büyük çupranın şarjımın bitmesinin hemen ardından çıkmalarına üzüldüm. Onun dışında gayet güzel ve yakın balık fotoğrafı çekme fırsatı yakaladım.


Cumartesi akşam ise deniz kötü olmasına rağmen Dikili'de dalış yaptım. Kıyılarda görüş yokken açıkta 5-6 metreye varan görüş memnun ediciydi. Her zaman ki meramda gördüğümsinaritlerden alamasam da 3-4 metre yakınlarına kadar sokulabilmek iyi bir deneyim oldu. Dönüşte öylesine daldığım bir yerde yosunların arasında ummadığım büyüklükte bir sivriburun karagöz gördüm. Görüş kötü olduğu için beni görmeyen balığı tam solungacından vurdum. Temizlenmiş hali 250 gram gelen porsiyon karagöz akşam kızım için ziyafet oldu. Çıkmadan önce bulduğum iki deniz gözlüğü ve pazar günü yüzerken bulduğum tek deniz gözlüğü hafta sonunun diğer ganimetleri oldular. Herkese kazasız, belasız, bol trofeli avlar diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder