11 Mayıs 2010 Salı

Turkuazoo




Balıklara uzun süre ara vermiş biri olarak, ailemle beraber gittiğim Turkuazoo ilginç bir deneyim oldu. Aklıma Monte Carlo’da gittiğimiz deniz müzesi geldi hemen. Orada da kendimi kaybetmiştim. Ne yazık ki fotoğraf makinemizin pili bittiğinden hiç resim çekememiştim. Burada ise hemen hemen her balığı resimlemeye çalıştım. Sağımızdan, solumuzdan, üstümüzden köpekbalığı, vatozlar, mercanlar, çipuralar, sinaritlerin geçtiği tünel çok değişik bir deneyim oldu. Bereketli bir mera da yüzüyor hissettim kendimi. Avcı dürtülerim beni oldukça zorlasa da sadece bakmakla yetindim mecburen bu güzelliğe. Dev orfoza, dev istakoza ve tüm diğer balıklara adeta yiyecekmiş gibi baktım. Mığrılar ve mürenler adeta hareketsiz yatarlarken yerlerinde, denizde ne kadar tehlikeli olabileceklerini düşündüm. Amazon balıkları da çok ilginçtiler doğrusu. Bence herkesin görmesi gereken bir yer. Ancak balık türleri hakkında daha çok bilgi verilmeli diye düşünüyorum. Yine de özellikle çocukların çok eğleneceği ve bilgileneceği bir yer. Herkese şimdiden iyi eğlenceler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder